Сладкиш със сухар и череши

Интересен ми се видя. И непознат. От немската кухня е, така, че днес кулинарната екскурзия е в посока западна Европа. Рецептата взех от блога на Гери, получи се чудесно. И се радвам, че го опитах - такъв сладкиш правя за първи път. Записвам го в блога с идеята, че може и друг да полюбопитства по различното.


Сладкиш със сухар и череши (вишни)

Продукти:

  • около 400 - 500  череши (използвах пресни, но по рецепта може и от компот)
  • 300 мл прясно мляко
  • 210 г сухари (при мен канелени, със захар)
  • 60 г захар (сложих още 60 г от мен, т.е. 120 г общо)
  • 50 г масло
  • 2 яйца
  • 6 г бакпулвер
  • щипка сол
  • ванилия
  • още малко масло, за намазване на формата, плюс галета и пудра захар
Приготвяне:

  • Почистете черешите от костилките и оставете да се отцедят.
  • Начупете сухарите и ги залейте с топлото прясно мляко.
  • Намажете с масло формата, в която ще печете сладкиша и поръсете с галета (на око премерена моята е 18 х 22 см, т.е. ориентировъчно давам големината на тавата)
  • Разделете яйцата на жълтъци и белтъци.
  • Смесете в купа (или с кухненски робот) жълтъците, маслото (разтопено или много меко), захарта, бакпулвера и ванилията.
  • Добавете накиснатите сухари, заедно с млякото. Разбъркайте хубаво.


  • Белтъците разбийте на сняг с щипка сол (тук сложих споменатия бонус от 60 г захар).
  • Добавете белтъците към другата смес, като бъркате бавно с лъжица или шпатула, за да запазите обема им.
  • Сложете черешите и разбъркайте.


  • Загрейте фурната на 200 (С) градуса.
  • Изсипете сместа в подготвената с галета тавичка и изпечете до хващане на златиста коричка (пробвам чрез леко потупване с пръсти по повърхността на сладкиша дали има сурово тесто :)).


По рецепта се сервира топъл, поръсен с пудра захар или топка сладолед. Но на мен ми хареса повече студен. Идеята за гарнитура сладолед ми пасва, но нямах. Така, че слагам охладено парченце, с чаша сок от бъз. Последния направих по рецепта от блога на Катето. Много хубав се получи и по-траен, макар и без варене. Успя, едната доза, да издържи седмица :) На свършване взех да разреждам повечко, за да имам по-дълго време, но... пак свърши. Записах си рецептата във ФБ.








4 коментара:

  1. Прекрасно сладкишче!Аз бях правила с по-стар козунак,но със сухарчета ще опитам благодарение на твоята подсказка Снежи(при Гери съм пропуснала:)).
    Снимките са чудни!Прегръдки:)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. С козунак е добра идея, Миленче.
      Благодаря ти! Поздрави и прегръдки!

      Изтриване
  2. Снежи, благодаря ти за доверието, много се радвам, че ти е харесал сладкиша!
    Много апетитно изглежда и страхотни снимки си напривила!
    Аз си го приготвям редовно и си го хапваме винаги със удоволствие.
    Можеш да пробваш и другия вариант:http://lecker-mit-gerim.blogspot.de/2013/01/kirschmichl.html
    Хубава неделя и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Непознат вкус беше това за мен, Гери. Отдавна го бях отметнала за проба, но едва сега стигнах и съм доволна. Благодаря ти за рецептата! Погледнах и другата, също толкова интересна и нова. Ще я направя. Хубава неделя и на теб! Прегръдки!

      Изтриване

loading...