Трайфълът на Роси в плодов сладкиш

Когато видях при Кулинарен еликсир рецептата за Трайфъл с кокосов мус и кайсиев топинг направо ми се искаше да грабна лъжичка и да почвам. Видя ми се доста лесен, бърз и с примамливо плодов вкус. Рецептата ми "цъфна" точно на време, защото щях да имам гости, а кухнята ми бе в разгара на ремонт.
Основното ястие лесно - ще го готвим на двора, но за приготвяне на десерт даже не исках и да си помислям (щях да купя нещо готово). Но щом зърнах трайфъла промених намерението си и изобщо не съжалявам. Разликата е, че го желирах, използвах купешки кекс (не от този интересния ,с тиквичките, на Еликсирчето) и вместо кокосово сложих плодово мляко.


Ето оригиналните продукти и в скобите продуктите, които използвах аз:

250 мл. кокосово мляко ...................(200г плодово кисело мляко)
290 гр. квасена сметана ...................(200г квасена сметана)
200 мл. сладкарска сметана .............(използвах същото количество)
2 п. ванилена захар...........................(ванилия за аромат има и при мен)
захар на вкус......................................(остава)
300-400 гр. кайсии или друг плод ..(300 г кайсии)
кекс,бишкоти,бисквити,блат и т.н...(готов кекс)
............................................................(допълнително 20 г желатин)


Накиснах  в две купички по 10г желатин с малко количество студена вода.
Почистих кайсиите и ги сложих на котлона с 50мл вода и захар на вкус. Когато омекнаха, лесно отстраних кората, пасирах и в топлото пюре сложих 10г от набъбналия вече желатин. Бърках около 2 - 3 минути, до пълното разтваряне на желатина.
Плодовото мляко, захарта, ванилията, сладкарската и заквасената сметана смесих и разбих с тел. Разтворих останалите 10 г желатин на водна баня и изсипах в млечната смес.


На дъното на тортена форма сложих нарязани парченца кекс. Върху тях излях цялата млечна смес. Отгоре наредих още един ред кекс. Изсипах пюрето от кайсии и прибрах в хладилника.



Приготвя се много бързо и лесно. За хапването важи същото - свършва с едно намигване.
Благодаря ти, Роси, за чудесната плодово-млечна, истински лятна и много вкусна рецепта!





12 коментара:

  1. Снежи, как да му устоя на този сладкиш?
    Взимам лъжичка и започвам в компанията
    на сутрешното кафе :)
    Чудесен е станал!
    Прегръдка и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да ти е сладко, Дани :)Силни прегръдки и от мен! Хубава петъчна вечер!

      Изтриване
  2. Десертът изглежда фантастично, Снежи! :) Не се съмнявам, че е и много вкусен, защото си личи от апетитните снимки. :)

    ОтговорИзтриване
  3. Елти, убедена съм че щом Роси е намесена, резултатът е бил превъзходен;) А и като гледам лесно се приготвя, така че ще взаимствам за спешни гости;)
    Хубава вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, тепърва я откривам :)и добре започна. Много е лесен, а вкуса е великолепен. Хубава петъчна вечер и на теб, мила!

      Изтриване
  4. Елти, чуден сладиш се е получил, сигурна съм, че ще ми хареса, а и като знам Роси каква е майсторка...
    Поздрави и пожелания за прекрасне уикенд!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Мариета! Да, Роси е страхотна и в блога И има много хубави неща. Прекрасни почивни дни и на теб!

      Изтриване
  5. Снежи,повече от превъзходна,свежа,лятна торта си сътворила!Само не разбрах как стана така шахматна,защото ефекта е върховен!Благодаря за доверието и че намина и при мен да споделиш отзивите си!
    Много,много ми харесва десерта ти,аз също едва ли бих пекла блат,ако съм притисната от време и ремонти,така че готов кекс си е супер подходяща идея!
    Много хубав петък пожелавам и усмихнат уикенд! :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси, благодаря ти, за прекрасната рецепта и за милия коментар! Шахматния ефект си е чист дефект, но на снимките стои добре :). Част от млечната смес просто изплува нагоре, блатовете от втория ред потънаха (но само в центъра на сладкиша). И като желира ето ти ефект шах-мат! Поздрави и прекрасни почивни дни!

      Изтриване
  6. Снежи, превъзходен летен десерт си сътворила!
    Прегръдки и приятен ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, tillia! Поздрави, прегръдки и от мен! Хубави почивни дни, мила!

      Изтриване

loading...