Желе в желето

Как ми се иска да започна с: "Бях на почивка за една седмица..."
Да, ама не. Не само, че не бях на почивка, а се сбърках от работа в сезон, когато нормалните хора почиват.

Не изневерявам обаче на любовта си към сладкото. И в моменти на нямане на време, намирам такова, за спретване на бърз десерт.

Идеята видях в интернет. А за рецептата се порових по шкафове и хладилник, и каквото се показа това сложих :)


Продукти:
2 (2х75г) пакетчета готов кисел (едното с вкус на ягода, другото - на лимон)
200 мл течна сладкарска сметана
1 бр. (75-90 г) бял шоколад
10 г желатин
3 с.л. захар (или на вкус)
ванилия


Приготвих кисЕлите поотделно, според указанието - с 500мл вода (за по-устойчиви кубчета може да се намали течността на 400мл). Захар имаше в пакетчето и не сложих допълнително, но може да понесе още 2 с.л.
Изсипах готовата течност в две тави (с размери 25х25см).
Изчаках да изстинат и прибрах в хладилник до пълно желиране.
След това нарязах на квадратчета, които внимателно извадих и преместих в друга тава.
Имах хаотично "другаруване" на червени и жълти желирани кубчета.


Прибрах в хладилник, до направата на млечната баня.
Затоплих сметаната, заедно със захарта и начупения шоколад. Бърках до пълно разтваряне на шоколада и дръпнах от котлона. Сложих ванилия за аромат.
Желатина накиснах в малко студена вода и след набъбването му го затоплих в микровълновата (на ниска степен и за кратко). Втечнения вече желатин изсипах в сметаната и хубаво разбърках. Оставих на стайна температура да изстине (не прибрах в хладилник, за да спася сместа от желиране на този етап).


След това излях върху цветното желе и всичко отиде в хладилника до стягане на желатина.
Почерпете се с този лек, вкусен и ароматен мозаично-витражен десерт. Надявам се да ви хареса :)



9 коментара:

  1. Този десерт наистина е много свежарски,Снежи!Бях го срещала и при Мария,а сега и тук ти така съблазняваш с него.Имам такива кисели под ръка от Лидъл,практични са,а за този десерт направо идеални!Абсолютно е подходящ точно за сегашните жеги!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Роси! Аз не помня къде го бях видяла, но запомних визията. И точно такива кисели от Лидл реших да употребя :) Сърдечни поздрави и от мен! Хубав ден!

      Изтриване
  2. Снежи, идва ми да се присегна през монитора!
    Много добре изглеждат, цветни и разхлаждащи!
    Поздрави и хубав петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дани! Определено внася настроение на масата :) Сърдечни поздрави и от мен! Хубав да е и твоят петък!

      Изтриване
  3. Елти, супер лятно и свежо!
    Поздравявам те и ти желая да намериш време за почивка;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мъхче, благодаря ти! Дано намеря време за разпускане. Ако не ще си гледам твоите снимки и с мента-фрапе ;) ще пусна въображението си :) Сърдечни поздрави от мен и хубав петък!

      Изтриване
  4. Пожелавам най-скоро време да прочета публикация, която започва "Тъкмо се върнах от 2 седмици почивка ..." :) Не знаех, че в Лидъл има кисел, а това, което си сътворила от него е много свежо :) Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, Габи, дано по-скоро се сбъдне пожеланието ти. Много, много благодаря! Хубава вечер и на теб :)

      Изтриване

loading...