Фалшива лазаня с тиквички



Идва сезонът на тиквичките и ви предлагам една по-различна, но много вкусна рецепта.
Бях купила продукти, за да направя пълнени тиквички с ориз и кайма, но едно сварено вече пилешко месо ме подканваше да му обърна внимание. Първо реших, че вместо кайма към плънката ще сложа пилешкото (да не ми смига така нахално от хладилника), но после разнообразих рецептата ето така:

Нарязах двете тиквички, които бях купила и ги запържих за кратко в сгорещен тиган с много малко мазнина.
Нарязах 1 глава кромид лук, парче морков и 300г гъби печурки. Накъсах пилешкото месо на парчета. В същия тиган след тиквичките запържих лука и моркова. След това добавих гъбите, обърнах 2-3 пъти с шпатулата (ако гъбите пуснат сок изчакайте да се изпари) и сложих пилешкото. Разбърках хубаво всички продукти, добавих сол и свалих от котлона.


В друг съд загрях 6 с.л. олио, добавих 2 пълни супени лъжици брашно и при постоянно бъркане изчаках да се запържи. Разредих 200г кисело мляко с 200мл вода и на тънка струйка, пак с постоянно бъркане, изсипах при брашното. Получи се гладък сос, подобен на бешамел (но с кисело мляко). Към соса добавих нарязан копър.

След това подредих половината тиквички в тава, върху тях сложих цялата гъбено-месна смес, отгоре другата половина тиквички. Разпределих соса, настъргах кашкавала и сложих във фурната на 250 градуса. Не пекох много (нали всичко е минало през термична обработка), но изчаках сосът да кипне и кашкавалът да се зачерви.


Ето и вариант в индивидуални купички:

Разликата е, че върху гъбено-месната смес разпределяме млечния сос. Завиваме със стърчащите тиквички и печем.
После обръщаме купичките, настъргваме кашкавал и запичаме под грил.

На мен ми харесва както топла, така и студена.
Вместо с кисело, може да направите соса само с прясно мляко.
Става идеално и с кайма.

Да обобщим продуктите:
2 бр. (около 700 г) тиквички
300 г пилешко месо (сварено) или кайма
300 г гъби (печурка)
1 глава лук
1/2 бр. морков
200 г кисело мляко
2 пълни с.л. брашно
олио, сол
1/4 връзка копър
150-200 г кашкавал

2 коментара:

  1. И да ги обобщаваме си е вкусна :)...че и красиво поднесена !
    Не бях ти виждала тази рецепта ,Снежи , а много ми хареса !
    Прегръдка и сладък обяд :* !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ивче, благодаря ти! И домашните обичат тази рецепта, а аз все ново търся и все по-рядко им я правя :). Хубав ден и прегръдки!

      Изтриване

loading...